Uw e-mail komt bij de ontvanger in de spam

WP All-In
Webruimte

Het kan gebeuren dat u van de ontvanger hoort dat uw e-mail daar in de spam is terecht gekomen. Want kunt u daaraan doen?

Veel mailservers controleren binnenkomende mail op spam. Dit doen ze door te kijken in de inhoud, maar ook naar de reputatie van de afzender en de versturende mailserver. Vooral grote partijen zoals Outlook en Gmail werken met een systeem waar in je reputatie maar langzaam verandert. We kunnen samen aan deze reputatie werken door hem zo veel mogelijk te beïnvloeden. Dit kan op verschillende manieren:

  • Vraag de ontvanger om de e-mail als niet-spam te markeren. In Outlook en Gmail is hier een knop voor.
  • Als de mail niet te vertrouwelijk is, kunt u de ontvanger vragen de ontvangen mail als bijlage naar u te sturen. Wij ontvingen deze graag voor analyse.
  • Ook als u de mail niet kunt of wilt doorsturen, ontvingen wij graag een bericht wanneer dit regelmatig gebeurt. Vermeld hierbij datum, tijdstip, afzender en ontvanger. Zo kunnen wij een beeld vormen van de technische omstandigheden.

Bij Outlook en Gmail draait alles om reputatie. Met bovenstaande werkwijze kunnen wij proberen die reputatie zo snel mogelijk te verbeteren.